فیزیوتراپی در چه زمانی لازم است؟

همانطور که میدانید، فیزیوتراپی یکی از خدمات درمانی ای است که ممکن است در شرایط مختلف به بیمار پیشنهاد شود. فیزیوتراپی، در واقع مجموعه ای از خدمات است که برای درمان افراد آسیب دیده، و آنهایی که با بیماری یا ناتوانی خاصی درگیر هستند، بکار گرفته میشود. این نوع درمان، بیشتر بر استفاده از روش های فیزیکی مانند حرکت، ورزش و درمان دستی متمرکز است. طبق نظر یک متخصص حرفه ای که در یک کلینیک مجهز فیزیوتراپی در تورنتو مشغول به کار است، مجموعه خدمات فیزیوتراپی، سبک زندگی و شرایط فردی افراد را در نظر می گیرد تا سلامت و تندرستی آنها را حفظ کند، از گسترش بیماری های آنها جلوگیری کند و میزان درد را مدیریت کند. در ادامه این مقاله، شما را کمی بیشتر با خدمات فیزیوتراپی آشنا میکنیم.

فیزیوتراپیست ها افرادی بسیار آموزش دیده و ماهر هستند که با استفاده از خدمات درمانی، به گروهی از بیماران که با بیماری های زیر دست و پنجه نرم میکنند، کمک میکنند:

  • بیماران درگیر مشکلات قلبی عروقی – برای مثال کمک به توانبخشی افراد پس از حمله قلبی.
  • بیماران دارای مشکل تنفسی – کمک به افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه، آسم و فیبروز کیستیک.
  • بیماران درگیر مشکلات مختلف اعصاب – حمایت از افراد مبتلا به بیماری هایی مانند ام اس و بیماری پارکینسون و توانبخشی پس از سکته مغزی.

بیشتر مردم احتمالاً فیزیوتراپی را با دردرهای مرتبط با استخوان ها و ماهیچه ها مرتبط می دانند که عبارتند از شرایطی مانند کمردرد، آسیب های ورزشی، آرتریت یا توانبخشی پس از تعویض مفصل. این فیزیوتراپی، تنها بخشی از خدمات درمانی فیزیوتراپی است و فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی نامیده می شود.

علائمی که نشان دهنده نیاز به خدمات درمانی فیزیوتراپی است

علائمی مانند درد، سوزن سوزن شدن، یا از دست دادن حس، ضعیف شدن قدرت یا دامنه حرکتی ممکن است گاها با گذشت زمان برطرف شوند. اما اگر هر کدام از این علائم یا مجموعه ای از آنها بر روی کارهای روزمره تأثیر بگذارند، یا بیش از ۱۴ روز طول بکشند، فیزیوتراپی می تواند روش واقعاً خوبی برای تسریع روند بهبودی یا بازیابی عملکرد همراه با رفع علائم باشد.

به گفته فیزیوتراپیست های حرفه ای، اگر روی پاهای خود احساس بی‌ثباتی می‌کنید، در راه رفتن مشکل دارید یا عملکرد شما به طور قابل توجهی در هنگام انجام حرکاتی مانند خم شدن، یا کارهای حرکتی ظریف کاهش می‌یابد، ممکن است نیاز به ارزیابی سریع‌تری برای تحت درمان قرار گرفتن با خدمات فیزیوتراپی داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که برخی آسیب‌ها یا شرایط وجود دارند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی بیشتری دارند، زیرا می‌توانند نشان دهنده مساله پیچیده‌تری باشند که در حال وقوع است. به عنوان مثال، اگر کمردرد شما همراه با اختلال عملکرد جنسی باشد، یا اگر مدام و برای مدت زمان طولانی، حس سوزن سوزن شدن یا بی حسی در پاهای خود داشته باشید، بدون شک باید در اسرع وقت با پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

همچنین اگر احساس درد شدید در نواحی مختلف بدن دارید، مفاصلتان بسیار ملتهب یا متورم است، یا اگر ناگهان در تحمل وزن مشکل دارید، باید سریعاً با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید تا قبل از حاد شدن مشکلتان، تحت درمان قرار بگیرید.

 

 

حتما ببینید

تعمیر ساید بای ساید وستینگهاوس

در صورتی که شما در منطقه شمالی تهران زندگی می کنید و تمایل دارید تعمیر ساید بای ساید خود را به نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس بسپارید، نیازی نیست که برای این منظور از شعب در مرکز تهران کمک بگیرید